Kinderdagverblijf, Peuteropvang en Buitenschoolse opvang voor de Koningin Beatrixschool wordt verzorgd door Christelijke kinderopvang BijdeHandjes. Wij bieden kinderdagverblijf, peuteropvang en BSO aan.
Alle kinderen zijn van harte welkom om heerlijk te komen spelen.

Kinderopvang:
Op ons kinderdagverblijf worden kinderen van 0-4 jaar met veel liefde door onze leidsters opgevangen in een veilige en vertrouwde omgeving. Voor de allerkleinsten nemen we tijd en rust om contact te maken. Op schoot nemen, lekker knuffelen, en uw baby stimuleren in rollen, kruipen en zitten zij hier een onderdeel van. De dreumes of peuter bieden wij een uitdagend aanbod van leuke activiteiten om stap voor stap de wereld te ontdekken. Leren door te spelen.
We hechten veel waarde aan kleinschalige opvang in groepen waarbij wij de regels hanteren vanuit de wet kinderopvang. Aandacht en liefde voor ieder kind is hierbij voor ons de basis. Wij ervaren dat de grotere kinderen echt leren te zorgen voor de jongere kinderen, terwijl de wat jongere kinderen zich juist optrekken aan de kinderen die verder zijn in hun ontwikkeling. Dit stimuleert op natuurlijke wijze de zelfstandigheid en eigenwaarde van het kind.
We zijn veel buiten met de kinderen. Lekker buiten spelen is gezond en leuk en vormt een belangrijk onderdeel van de dag.
Goed contact met u als ouders  vinden wij van grote waarde. Het eerste contact is altijd met een vrijblijvende rondleiding om u meer te vertellen over onze organisatie en u kunt dan ook de locatie bekijken. Voordat uw kind gaat komen hebben we altijd een kennismakingsgesprek en een wenochtend. Tijdens dit gesprek vinden wij het belangrijk om uw wensen te bespreken. Wij nemen de tijd om samen met u een goed beeld van de thuissituatie van uw kind te krijgen. Op deze wijze kan de verzorging en opvoeding vlekkeloos op elkaar aansluiten.
Wij beseffen dat kinderopvang heel erg waardevol is. U geeft ons het vertrouwen om te zorgen voor uw allerbelangrijkste bezit. Dat doen we graag en met veel liefde. Dat maakt onze opvang UNIEK.

Peuteropvang:
Ieder kind van 2-4 jaar is van harte welkom om heerlijk te komen spelen bij de Peuter/ kinderopvang van BijdeHandjes.   Met verrassende activiteiten creëren we voor onze peuters steeds weer nieuwe kansen om de wereld te ontdekken. Samen spelen, knutselen, eten, zingen, leren en lekker buiten spelen zijn kenmerkend voor een heerlijke tijd op onze Peuteropvang.
Door ontmoeting met leeftijdsgenootjes leren kinderen rekening te houden met anderen, samen te spelen en te wennen aan de structuur van een vaste dagindeling. Het geeft uw kind een sociaal sterke basis en maakt ze meer weerbaar. Dit versoepelt de overstap naar de basisschool en zal voor uw kind veel herkenning geven.
Om een goed educatief aanbod neer te zetten, werken wij met de methode Puk. Puk staat voor veel speelplezier en laat kinderen spelenderwijs leren en ontdekken.
De beleving van kinderen staat bij ons centraal. Kinderen worden uitgedaagd tot spelen en er is veel aandacht voor ieder kind als individu.
Onze peuteropvang is extra geschoold in het begeleiden van kinderen met een VVE-indicatie. VVE staat voor Voor- en Vroegschoolse Educatie en is met name bedoeld voor kinderen met een  (dreigende) taalachterstand. Wij bieden intensieve zorg en aandacht, waarbij vooral de taalontwikkeling extra aandacht krijgt. Dankzij bovengenoemde methode en onze gediplomeerde leidsters, hebben wij de kwaliteit in huis om ook kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, te begeleiden.
De eerste keer naar de peuteropvang, een spannend en belangrijk moment. Voor de kinderen, maar ook voor u als ouders! Tijdens de eerste ochtend bent u daarom van harte welkom om wat langer te blijven. Dit is prettig voor uw peuter en u krijgt een goed beeld van het reilen en zeilen tijdens een ochtend Peuteropvang.

BSO
Na een drukke schooldag biedt onze BSO een huiselijk en veilig rustpunt. Een vertrouwde plek waar ieder kind zichzelf kan zijn. De school is primair bedoeld om kennis en vaardigheden te leren, onze opvang bouwt daar speels op door. Dat doen we door meer te focussen op creativiteit en sociale vaardigheden, niet alleen met leeftijdsgenootjes, maar met alle leeftijden. Ieder kind mag zelf kiezen hoe de tijd ingevuld wordt.
Knutselen, lekker buiten spelen, een gezelschapsspelletje doen of lekker in de bouw- of poppenhoek spelen. Of gewoon even lekker niets!
Op deze manier zie je voorkeuren, talenten en vaardigheden, die wij aanmoedigen en bevestigen. Zo voelt een kind zich gezien en volwaardig!
Een warm welkom voor ieder kind staat bij ons centraal! U kunt met een gerust hart aan het werk, terwijl uw kind buiten schooltijd een leuke ontspannen tijd heeft, samen met andere kinderen.
Wij bieden verschillende contracten aan om de opvang zoveel mogelijk op uw wensen aan te laten sluiten, zo kunt u ook kiezen voor een contract tijdens de schoolvakanties.
In de vakantieperiode is er alle tijd voor uitgebreide themagerichte activiteiten en leuke uitstapjes. Zo maken we bijvoorbeeld een uitstapje naar het bos, speeltuin of dierentuin. We gaan dieren knuffelen op de kinderboerderij. Maar ook lekker samen koekjes bakken en versieren, of jam maken met geplukte bramen uit onze eigen moestuin. Niets moet, "alles" mag!

Wilt u graag meer over ons weten?
U bent van harte welkom om even langs te komen op onze locatie. U kunt hiervoor contact opnemen met ons hoofdkantoor 0342-440310. Graag laten wij u zien wat BijdeHandjes u te bieden heeft.

Wilt u uw kind inschrijven?
Dat kan via onze website www.bijdehandjes.info onder de button inschrijven.